Om Stateless

23 augusti 2005

Laibach and think of summer...

LaibachIgår var jag nere på Malmöfestivalen och kollade på Laibach. Det är i år precis 20 år sen vi tog dem till Stadt Hamburg. Då var Laibach förbjudna att spela i sitt hemland Slovenien, och att tänka sig dem på Malmöfestivalen hade snarast varit ett tecken på bristande kontakt med verkligheten...
Konserten var i alla fall jättebra. De spelade mer live än de brukar med nya versioner av de äldre låtarna (Life is Life, Geburt Einer Nation). Förhoppningsvis hinner jag gå mer på festivalen någon annan dag. Det verkar ha varit en lysande idé att flytta kulturen och musiken till Slottsparken. Inte för att det inte var trångt. Laleh samlade skaror långt utöver vad tältet mitt i kulturområdet klarade av.
Jag är panikslagen inför att sommaren snart är över. Hatar verkligen gråväder och kyla. Förhoppningsvis håller det över helgen i alla fall, så Oscars LC-tävling blir njutbar. Vi borde hitta något att jobba med så vi kan dra söderut med hundarna över vintern. Det hade varit perfekt.

2 kommentarer:

Vattensalamander sa...

Oj. Plötsligt känner jag mig väldigt gammal. Inte för att jag var med på Stadt Hamburg, men ändå...

Kattalena sa...

Ja jag hoppas verkligen också att du hittar något bra och välbetalt jobb så vi kan åka söderut med voffsingarna!